Ko Lanta

  • joyceed

    Hallo,

    Ik ben Joyce en ik heb samen met mijn man een restaurant en en paar bungalows op Ko Lanta.

    Dus misschien heb ik het antwoord op jou Ko Lanta vragen.

  • Jan

    Hoi,

    Wij zijn voornemens om in februari een dag of 5/6 jullie richting op te komen.

    Mijn vrouw hoopt dan zwanger te zijn en we weten dus niet wat we wel of niet allemaal kunnen maar 1 ding weten wel we willen een mooi wit zandstrand hebben en een mooie azuurblauwe zee met koraal om te snorkelen.

    Wat kunnen jullie bieden? Wij komen ongeorganiseerd (doen we altijd) en ik ben sinds 1983 niet meer in Thailand geweest.Je mag ons ook mailen naar janbuur@hotmail.com.

    Alvast bedankt.

  • Octopuss

    Wat is de mooiste plek/strand om te verblijven op Koh Lanta?

  • joyceed

    Elk strand heeft zo z'n eigen charme.

    Klong Dao is het drukste strand,maar doordat het water vrij lang ondiep blijft is het er erg geschiktvoor gezinnen met kleine kinderen.

    Long Beach vind ik het gezelligst,leuke barretjes en restaurants.

    Klong Khong heeftde meeste low budget bungalows maar het strand is er wat rotsig.

    Klong Toab is absoluut mooi,maar ook rotsig.

    Klong Nin is een mooi strandje,maar ik vind het er niet zo heel gezellig,maar daar zijn natuurlijk de meningen over verdeeld.

    Klong Hin ken ik niet zo goed,maar hin betekent rots,dus zal ook wel rotsig zijn.

    Kantiang en Klong Jark zijn verre weg het mooist,maar erg ver van alles vandaan.

    Dus hangt het er helemaal vanaf wat je precies wilt en anders kun je naturlijk altijd een brommer huren en alle strandjes afgaan

  • Octopuss

    Ik kom al aantal jaren twee keer per jaar in Thailand en ben nog nooit op Koh Lanta geweest. Ik ben me nu wat aan het oriënteren en de beste tijd om heen te gaan is tussen november en april, is dat juist.

    Waar ik naar kijk is een resort (mag wel wat luxe) met een groot zwembad aan een mooi strand waar 's avonds in de buurt gezelligheid is. Ik wil qua eten nl. niet altijd op het hotelrestaurant aangewezen zijn. Een gezellige bar hier en daar is een pré.

    Wat raad jij mij aan?

  • joyceed

    Long Beach is qua barretjes het gezelligst en dicht bij de Red Snapper ,heerlijk eten.

    www.gooddayslanta.com

    www.layanaresort.com

    www.lantacasuarina.com

    www.lantalongbeach.com kijk hierbij naar de Lanta dat gedeelte heeft zwembad.

    Lanta Sand Resort en Spa heb ik geen webadres van.

    Klong Dao beach heeft meer zwembadfaciliteiten,maar is lang zo gezellig niet

    Ik hoopdat je hier wat aa hebt.

    Moch je van plan zijn om ergens in december t/m half januari te komen dan raad ik je aan te reserveren,want voor die periode begint alles al behoorlijk vol te geraken.

    Groetjes Joyce

  • Octopuss

    Ik las dat op Long Beach veel backpackers komen en dat daar de goedkopere accomodatie is, klopt dat?

  • joyceed

    Op Long Beach kun je alle kanten uit er is zowel super deluxe zie info 20-9-2007,

    en ook diverse goedkopere accomadatie,je kan zeg maar voor 500 baht tot 10.000 baht per dag terecht.dus niet alleen maar backpackers

    Het heeft leuke barretjes en restaurantjes aan het strand,maar ook langs de weg is er genoeg keus.

    Rust en party is hier goed te combineren

  • Octopuss

    Heb jij ervaring met het Lantacasuarina? Is het mooi gelegen?

  • joyceed

    Casuarina is vlak bij ons,op een rustis stuk van Long Beach,ik vind het best mooi daar en het is dicht bij leuke restaurants en barretjes