Ko Lanta

  • joyceed

    Het P-resort ligt uit de gooi v/h shopping en uitgaansgebeuren,een half uur van Krabi zelf en ik geloof dat het resort een pick-up service heeft.

    Als de taxi geen engels spreekt kom je er altijd wel met handen en voeten uit,de meeste zijn best behulpzaam,so don't worry.

    Voor phuket zou ik gewoon het net even exploren en meestal staan hoog en laagseizoentariefen aangegeven.

    En voor de sim en belkaarten is de 7/eleven het makkelijkst,en die vind je bijna op elke straathoek

  • Octopuss

    Is Relax Bay op Long Beach aan te bevelen? Is het dicht bij barretjes en restaurants?

  • joyceed

    Relax Bay is een fantastisch resort,absolut een aanrader.

    Ze hebben bijna een privestrand,waanzinnig gelegen.

    Helemaal niet zo gek ver weg van de barretjes enzo,maar je moet wel eerst de berg over.

    Maar ik kan niet zeggen op loopafstand.

    Een brommer bied altijd uitkomst.

    Zeker een plus,je hebt hier dus ook niet het lawaai v/d barretjes,en dat is her en der hier wel het geval.

  • Octopuss

    Is het Lanta Nakara wel op loopafstand van restaurants en barretjes en van bijvorbeeld jullie restaurant? Ik heb hier wel een kaartje van Long Beach maar dat geeft een beetje een vertekend beeld.

  • joyceed

    Ja Nakara is zeker op loopafstand van vele leuke barretjes op long beach,ookniet echt ver bij ons vandaan.

    Ik ken het resort zelf niet en heb op de forums niet zulke hele goede berichten gehoord,maar wat de een niet leuk vind vind de ander misschien wel,dat bljft altijd moeilijk.

    Waar ik wel veel goede berichten over hoor,ook van onze mede eilanders,is Castaway,adres is geloof ik gewoon www.castaway.com,maar die hebben geloof ik geen zwembad en dat was volgens mij wel een pre voor jou.

    Maar die hebben wel weer een hele leuke beachbar en alles dichtbij.

    Succes Joyce

  • Marcel

    Joyceed,

    Wij hebben geboekt 27-31 januari in FullMoon Resort. Is dit in orde naar jou oordeel? Wij komen aan per AirAsia in Krabi 13.00uur. Wij lazen dat de laatste ferry om 13.30 vertrekt naar Koh Lanta. Of zijn er nog latere overtochten. Hoever ligt dit van jullie Rest. Redsnapper? Wij komen zeker langs. B.v.b.dank

  • joyceed

    Hallo Marcel

    Daar ben ik weer.

    De ferry waar jij over spreekt is de bootdienst tussen krabi en lanta en omdie tijd gaat die ook niet meer,alleen nog de ochtondboot,vraag me niet waarom,want het is er druk genoeg voor.

    Maar met de minibus van krabi town naar lanta is nog tot een uur of 7 s'avonds zeker mogelijk.

    Ook heb je een taxi service vanaf de airport,maar die is vrij kostbaar,2300 of 2500 baht.

    En ik had nog nooit van het full moon resort gehoord,dus kan je er geen mening over geven.

    Groetjes joyce

  • Rob

    Hoi Joyce,

    Ik las net op internet dat je een restaurant hebt op Ko Lanta en bereid bent vragen te beantwoorden.

    Ik ben van plan om in november dit jaar samen met mijn vriendin naar Ko Lanta te gaan. Ik ben al een paar dagen op zoek naar informatie over Ko Lanta. Ik zou graag willen weten of er koraal langs de kust ligt en of je zo vanaf het strand kan snorkelen boven het koraal, zonder dat je een trip met een boot hoeft te maken.

    Als dat zo is, zou ik graag willen weten aan welk strand we het beste een Hotel of Resort kunnen zoeken, zodat we niet te ver hoeven te lopen om te kunnen snorkelen. Weet je misschien ook of de hotels een beetje rustig liggen? Ik ben afgelopen jaar op Ko Phi Phi geweest, maar daar werden we gek van de muziek die tot laat op de avond enorm hard stond.

    Verder zou ik graag willen weten wat voor restaurant jullie hebben en waar ik het kan vinden. Het zou leuk zijn als we in november bij jullie kunnen komen eten.

    Al vast bedankt voor het antwoord,

    Rob.

  • Nel

    Hoi Joyce we hebben plannen om maart 2009 naar Koh Lanta te komen we willen dan waarschijnlijk naar hotel Chada Beach aan het Klong Dao strand.

    Kan iemand mij meer vertellen over dit hotel en de omgeving, wat ik begreep is dat we in de buurt zitten van Saladan is dit een leuk plaatsje? met winkeltjes en eethuisjes. We zijn eerder dit jaar in Bangkok, Koh Samui (was ook Leuk) en Phuket geweest we hopen dan ook dat het hier iets minder toeristisch is dan in Phuket dat vonden we net de spaanse kust een tikkie te veel van alles.

  • marcel

    Hoi,

    Ik wil in juli 2009, Ko Lanta bezoeken ,maar is het waar dat je in juli een kogel kan afschieten,zo rustig dat het dan is?

    Ik vind rust best fijn ,maar moet ook niet gaan denken dat ik alleen op het eiland zit…

    groeten,

    Marcel