koh chang

  • peet en ruud

    wij willen van af nieuwe vliegveld van bangkok naar koh chang wie weet hoe en van uit koh chang na een dag of 4 richting cambodia wie heeft daar ervaring mee alle info zijn welkom alvast bedankt ruud en peet

  • Gerrie "Koh Chang"

    Hoi Peet en Ruud,

    Er zijn meerdere Koh Chang's in Thailand. Ik zit alweer sinds oktober vorig jaar op het grootste Koh Chang van Thailand, vlakbij de grens met Cambodja, en ik neem aan dat jullie dit eiland bedoelen. Ik heb er inmiddels een huis met beneden een bar. Er zijn meerdere mogelijkheden om van het vliegveld van Bangkok naar Koh Chang te komen:

    1. Neem een taxi. Misschien niet de goedkoopste manier, maar wel de comfortabelste. Ik heb vorig jaar een taxichauffeur leren kennen en die belde ik toen altijd. Voor 4000 Bath brengt hij me waar ik wil zijn op het eiland. Hij heet Mike: 0818642493. In zijn taxi mag je roken en drinken… Wellicht zijn andere chauffeurs op het vliegveld ook te porren voor zo'n ritje.

    2. Huur een auto. Als één van jullie een internationaal rijbewijs heeft, maar misschien niet handig als jullie naar Cambodja willen.

    3. Neem het vliegtuig. Er zijn binnenlandse vluchten naar het vliegveld van de stad Trat, en dat ligt vlakbij Koh Chang. Vanuit daar een busje of een taxi naar de pier waar de boot ligt die naar Koh Chang gaat. Er zijn er trouwens 2, Ao Thammachat en Centerpoint ferry. De laatste boten gaan om 7 uur ‘s avonds van en naar het eiland. De eerste ook om 7 uur maar dan ’s morgens.

    4. Neem de bus. Waarschijnlijk de goedkoopste oplossing… Ik las op een ander forum dat er een gaat van Mo Chit terminal (near Weekend market). Should be 400-500 a person… Kijk anders ook eens op:

    http://www.kohchangbookingandinformation.com/Buses.asp

    Eenmaal op Koh Chang zijn er overal op het eiland mogelijkheden om naar Cambodja te gaan. Mochten jullie komen, heel veel plezier op Koh Chang, voor mij is het een paradijs…

    Groetjes,

    Ger Meuleman

    Meuleman Inc. Co. Ltd.

    Bar D1

    19/8/6 Moo 4 unit D1, V.J. Plaza, Chaichet, Klong Prao area, Koh Chang, 23170, Trat, Thailand

  • Octopuss

    Ik betaalde in 2006 250 baht voor een enkeltje met een goede bus incl. snacks en drinken.

  • Martijn

    Ger,

    kun je mij wellicht vertellen of er op het eiland al n beetje nachtleven is; zijn er leuke bars en wellicht strandfeesten e.d ? Niet dat we op zoek zijn naar pattaya achtige toestanden maar in de avond beetje party zou wel leuk zijn.

    Hoor graag je reactie of van iemand anders die daar iets over kan zeggen

    Alvast dank

    Mvgr

    Martijn

  • sanukie

    beste Ger,

    Ik heb een vraag over ko chang, wij gaan eerst naar cambodja en willen vanaf cambodje naar ko chang.

    Ik denk dat het dan niet logisch is om eerst naar bangkok te reizen?

    Kun je ons wat info geven over de route die we het beste kunnen af leggen.

    Waar kunnen/ mogen we bijvoorbeeld de grens over (van cambodja) en kunnen we daar naar toe een bus nemen?

    We zijn in het regen seizoen julli/ aug in thailand welk weer kunnen we dan verwachten op ko trang? Hele dagen regen of af en toe een buitje aan het begin/ eind van de dag? Varen er in die periode wel boten naar ko trang? hoe is de zee?

    Ik weet het, veel vragen maar Ik zou het erg op prijs stellen als je ons wilt helpen & misschien tot ziens!

    Groetjes Sanuk