Ko Lanta

  • Octopuss

    Hoe is de omgeving daar qua natuur? Met welk eiland kan ik het een beetje vergelijken?

  • Marian

    Hi Joyce,

    leuk om alle vragen en reacties te lezen!

    wij willen misschien in november naar Koh lanta komen, maar ik kan niet zo veel informatie vinden over duiken en snorkelen. Duiktrips gaan bijna allemaal naar Phi Phi en omgeving. Weet jij of er in Koh Lanta ook leuke plekjes zijn om te snorkelen en misschien te duiken?

    en

    Weet jij of er zandvlooien zijn?

    alvast bedankt!

    groetjes Marian

    P.s. welk restaurant is van jullie?

  • jeroen

    hey joyce,

    jij vertegenwoordigd ‘je’ eiland goed zeg! handig hoor.

    ik ga met mn broer in november naar thailand. eerst changmai en pai.

    van 15 tot 25 november willen we naar een eiland. de laatste keer waren we op koh chang, white sand beach.

    zo'n sfeer zoeken we weer. mooi maar niet massaal strand, houten hutjes, backpackers, maar ook kleine resorts. 's avonds veel kleine restaurantjes op het strand en barretjes met kussens op het zand met cocktails en relaxte muziek.

    en last but not least…. leuke mensen. niet maar 20, maar ook geen honderden.

    kunnen we dat ook vinden op ko lanta??

  • joyceed

    Hi Marian,

    Er zijn hier heel veel leuke plekken om te duiken en snorkelen.

    Snorkelen kan wel bij het strand,maar voor de mooiste plekken kun je beter een tour doen,daar zijn tal van mogelijkheden voor,met een grote boot met meerdere mensen,met een longtailboot,wat ik persoonlijk leuker vind,da is het meer mogelijk om een trip op maat te maken,dan hebben we ook nog de speedboot.

    Duiken is hier fantastisch,we hebben diverse dive-sites hier die zeer de moeite waard zijn,Phi-Phi is zeker leuk om te snorkelen en of duiken,maar ik vind het veel te druk daar,was daar vorig jaar in nov om te snorkelen en vond het doodeng met al die boten om me heen,want het vaart af en aan,maar heb wel black tip sharks gezien.

    Alles is hier heel makkelijk op het eiland te regelen,wat ik dan ook aanraad,want vanuit hier kun je makkelijker bekijken wat er allemaal mogelijk is en dan kun je beslissen wat je het leukst vind om te boeken.

    Ons restaurant heet Red Snapper en we heben ook een paar bungalows.

    Hoor van je als je nog meer vragen hebt.

    Gr Joyce

  • joyceed

    Hi Jeroen

    Long Beach is denk ik wat jij zoekt,Some Where Else of Sanctuary,zijn leuke opties en Red Snapper,dat zijn wij is ook heel leuk,maar niet direct op het strand en Andaman Sunflower dat is recht tegenover ons is ook heel leuk,some where else kan wat rumoeriger zijn want de ozone bar zit daar vlakbij,wat heel leuk is,maar de muziek kan op bepaalde avonden tot laat doorgaan en dat is wat minder als je wilt slapen,bvij de andere resorts die ik heb genoemd is dat niet het geval.

    In deze omgevng zitten heel veel leuke barretjes en restaurants,op het strand,maar ook langs de weg en de sfeer is heel relaxed.

    En buiten lekker relaxen op het strand zijn hier heel veel leuke dingen te doen en het is nog niet massaal.

    Gr Joyce

  • Ruud

    Beste Joyceed,

    Wij een gezin met drie kinderen (19, 16 en 13) komen eind juni 2008 voor vier weken naar Thailand.

    Ook Kabri en omgeving staat op ons programma, waarbij Ko Lanta wellicht een mogelijkheid is.

    Even wat vragen.

    Is er op koh Lanta genoeg te doen voor onze kids, we denken daarbij aan zwemmen, snorkelen, duiken, boottochtjes, uitgaan, dieren en winkelen ?

    Ik begrijp, dat jij ook accomodatie biedt.

    Is dat ook iets voor een gezin ?

    Ligt het een beetje centraal ?

    Vervoer naar elders makkelijk te regelen ?

    Wat bedragen de kosten ongeveer ?

    Moeten we lang van te voren reserveren of kan dit enkele dagen van te voren via de telefoon ?

    Kun je makkelijk bellen in thailand (met je eigen mobiel) ?

    Alvast bedankt voor je reactie.

    Groet,

    Ruud.

  • joyceed

    Hallo Ruud,

    Ko Lanta is zeker een optie voor die tijd maar heeft zeker een aantal nadelen.

    Het is een rustige tijd v/h jaar en niet alles is open,alhoewel dat volgend jaar wellicht wat anders zal zijn want in de zomermaanden word Ko Lanta langzamerhand steeds populairder,het is rond die tijd niet per boot te bereiken,maar wel met minibussen en de 2 autoferry's,dus waarna je hierna wilt gaan zal via Krabi moeten.

    Diuken en boottochtjes zijn dan nog steeds mogelijk,maar is erg afhankelijk v/h weer,golven kunnen hoog zijn,dus gevaarlijk en dan kunnen die tochtjes gecancelled worden.Maar www.lantalongtail.com vaart het hele jaar door,en die doen tochten aan de andere kant v/h eiland en hebben daar minder last van wind en golven.en die kunnen je ook de aapjes in het wild laten zien.

    En we hebben natuurlijk de olifanten het hele jaar door.

    Qua accommodatie zijn wij denk ik niet helemaal geschikt,met kinderen rond die tijd v/h jaarSin zou ik kijken naar een resort met zwembad en in Juni zijn wij gesloten om begin Juli weer open te gaan.

    Rond die tijd is reserveren niet echt nodig.

    En om te winkelen is Lanta in welke periode dan ook niet echt spectaculair.

    Sikaarten voor de mobiel zij hier erg goedkoop endie kun je dan pwaarere met de bekaarten hel makkelijk en heel goedkoop,ookom naar huis te bellen.

    In de buurt van Krabi heb je het www.phanombenchamountainresort.com,klik dat eens aan,zeer de moeite waard

  • Ruud

    Beste Joyceed,

    Bedankt voor je uitgebreide reactie.

    Naar verwachting zullen we zo rond 10 juli in Krabi aankomen.

    Ik begrijp echter uit je mail, dat het ook rond deze tijd (erg) rustig is op Ko Lanta.

    Dus als we wat meer drukte zoeken in de vorm van van uitgaan, winkelen, tripjes etc., dan kunnen we beter voor Krabi en/of Phuket kiezen.

    Mochten we echter een paar dagen rust zoeken, ik jouw accomodatie dan wel een optie voor ons gezin ?

    Kun je iets meer over je tip t.a.v. het phanombechamountainresort zeggen.

    Waarom zo goed (voor onze kinderen) ?

    Ligging ?

    Heb je nog tips over Hotels rond Phuket ?

    Niet zo heel druk maal wel met enig vermaak.

    Zij Hotels in deze periode makkelijk via een reisbureau o.i.d. te boeken ?

    Heb je een beetje een richtprijs voor een gewoon Hotel/Bungalow, graag ook van jullie accomodatie. ?

    En een beetje een richtprijs voor een drankje en een hapje ?

    Hoe zit het met openbaar vervoer, is dat makkelijk te regelen ?

    Spreken de chauffeurs ook een beetje Engels ?

    Wat betreft het bellen heb ik het niet helemaal begrepen.

    Kun je nu met je eigen mobieltje een andere Thaise belkaart/simkaart kopen en via een Thaise maatschappij bellen ?

    Alvast bedankt voor je reactie.

    Groet,

    Ruud.

  • joyceed

    Hallo Ruud,

    Het phanombenchamountainresort is heel mooi gelegen,met een natuurlijk zwembad in the jungle,ze doen hele leuke dagtochten en er is een waanzinnig mooie waterval in de buurt,en de hotsprings en de crystal pool en als je een beetje conditie hebt kun naar de tiger tempel gaan,zijn heeel veel traptreden,maar het uitzicht is spectaculair.

    Voor Phuket zou ik Katabeach of Karonbeach kiezen en een keertje s'avonds Patong bekijken.

    Prijzen voor overnachtingen hangen heel erg vanaf van wat je wilt,aircon,fan,warm of koud water en ga zo maar door,maar rond die tijd zijn er wel leuke aanbiedingen te krijgen,want het is laagseizoendat kun je allemal ter plekke regelen,dus vooruit boeken is in die periode absoluut niet nodig.

    Onze bungalows zijn 500 baht per dag,ze zijn uitgerust eteen groot comfortabel bed,fanbadkamer,koud water e een heel leker groot terras,met tafetje stoeltjes,hangmat,plantjes,uitkijkend op een verlaten rijstveld,op loopafstand v/h strand.

    Maar de zee is rond die tijd niet altijd geschikt om te zwmmen,dus is iets met zwembad evt aan te raden,met kinderen.

    eten en drinken hangt ook af van waar je dat doet,de straatstalletjesCq straatrestaurantjes zijn spotgoedkoop en echt heel erg lekker,en maaltijd kost daar tussen de 30 en 60 baht een biertje rond 50 ,in de normale restaurants gaat het naar tussen de 70 en 150 baht per maaltijd en westers eten is tussen de 150 en 500 baht per maaltijd,hangt er vanaf of het gewoon en pizza is of een luxer restaurant met importprodukten.

    Een gemiddeld biertje kost rod de 65 baht en een frisje rond de 20 25 baht.

    Openbaar vervoer is echt heel makkelijk hier,maar je kan ook bij de vele reisburotjes,die Thailand heeft je vervoer naar waar dan ook regelen.

    En over je mobiel,als je een simlockvrije telefoon hebt,koop je hier gewoon een thaise simkaart en een belkaart,ik heb goede ervaringen met 12call,belkarten koop je vanaf 50 baht t/m 500 baht en voor 300 baht kun je al een heel gesprek met nederland voeren.

    Groetjes Joce

  • Ruud

    Joyceed,

    Wederom bedankt voor je uitgebreide reactie.

    Graag zou ik nog wat aanvullende vraagjes willen stellen.

    Ik begrijp, dat het P-resort heel mooi in de natuur ligt.

    Prima !

    Hoe is echter de ligging to.v. het uitgaansleven en winkelgeburen in Krabi en omgeving ?

    Zitten we daar ver vanaf ?

    Wellicht wel makkelijk bereikbaar met de Taxi ?

    Spreken die taxichauffeurs een beetje Engels, hoe ga ik anders uitduiden waar we heen willen ?

    Heb je nog namen van Hotels in Katabeach en Karonbeach waar je goede verhalen van hebt gehoord ?

    Je hebt het over aanbiedingen in het laagseizoen, weet je ook hoe ik die kan vinden, internet, reisburo etc. ?

    Kun je sim- en belkaarten overal kopen ?

    Wederom alvast bedankt voor je reactie.