Eilandhoppen in de Andaman Sea

• Linda

Hi,

Ik ga in januari/februari samen met een vriendin voor 4 weken naar Thailand om te backpacken. Ik ben 4 keer in Thailand geweest en wil nu 1 week naar het noorden en dan 3 weken eilandhoppen in de Andaman Sea, juist naar die eilanden waar ik nog niet ben geweest. Ik ben wel in/op Phuket, Krabi, Ko Phi Phi en Ko Lanta geweest.

Naast een tropisch paradijs verwacht ik ook wel wat levendigheid, dus niet al te rustig! Geen touristtrap maar wel de mogelijkheid om andere backpackers (bij voorkeur 30+) te ontmoeten.Ik wil geen luxe resorts, het liefst een houten bungalow op het strand en ook niet te duur…

Wie kan er een paar eilanden aanraden, of misschien zelfs wel een eilandhop-route?

Alvast bedankt!

• Octopuss

Similan eilanden, Koh Racha, Koh Surin.

Ik ga binnenkort naar Koh Lanta, heb jij nog tips? Waar kan je bijvoorbeeld leuk uitgaan? In wat voor hotel verbleven jullie?

• Linda

De Similan en Surin eilanden trekken mij zeker, kan jij mij meer vertellen over hoe daar te komen en accomodatie? En is er er iets te doen naast het snorkelen/ duiken? Ik krijg het idee dat daar naast het strand en de zee niet veel te beleven valt…

Ik ben eenmaal op Ko Lanta geweest en dat is inmiddels 8 jaar geleden, dus echt bruikbare tips heb ik niet voor je… Toen was het rustig (vergeleken bij Krabi/ Phi Phi) en erg laidback, 's avond op het strand rond het kampvuur :) Maar ik verwacht dat het inmiddels een stuk drukker en meer ontwikkeld is…

• Octopuss

Qua levendigheid ben je daar niet aan het goede adres. Je moet daar echt heen gaan voor de flora en fauna. De similan eilanden staan in de top 10 van beste duikbestemmingen ter wereld.

Koh Similan en Koh Miang zijn bewoond maar verwacht geen drukte en qua accomodatie is het zeer gering.

Het is op zich goed te bereiken vanaf Khao Lak, paar uurtjes met de boot.

De eilanden waar levendigheid is daar ben je al geweest, de overige eilanden zijn toch wat rustiger.

• Kees123

Wellicht is dit een leuke route?

http://www.holidayinternational.nl/rondreis/island%20hopping%20experience.html