Ko Samet

• Marion

Wij willen in de zomer naar thailand en onze vakantie beeindigen met een

dag of 6 te luieren op ko samet. Nu heb ik gehoord dat het er stikt van de

muggen op het eiland. Heeft iemand hier ervaring mee?

We willen verblijven op het Samet Villa resort.

Ik hoor het graag

• Octopuss

Tja, ik zou voor een leuke strandvakantie niet naar Samet gaan maar naar Koh Chang.

• Marion

Waarom kies je dan voor Ko chang i.p.v. Ko Samet?

Wij zijn met 2 kinderen van 13 en 16 en kregen Ko Samet geadviseerd, wil

graag weten waarom jij dan voor Ko Samet kiest?

Ben je er ooit geweest en heb je op Ko Chang dan geen last van muggen?

• Octopuss

In Thailand -zeker op de eilanden- heb je overal last van muggen. De tijd van het jaar is ook bepalend voor de hoeveelheid muggen.

Ik denk niet dat er op Koh Chang minder muggen zijn maar het eiland is gewoon vele malen mooier met nog echte ongerepte jungle.

Het is minder toeristisch dan Koh Samet, dat is grotendeels te wijten aan het feit dat Koh Samet het ‘dichtst’ bij Bangkok is.

De stranden zijn er vuiler en op sommige plekken liggen hele hopen afval.

Qua grote kan je het ook niet echt vergelijken, Koh Chang is veel groter en heeft zowel hele stille maar ook wat meer levendigere stranden.

Groeten Octopuss

• Adrie

Koh Chang is een stuk groter dan samet.

Wat muggen betreft kun je het beste een spuitbus Baygon (groen) kopen en voor je de kamer in de avond verlaat effe goed rond spuiten, je hebt dan gegarandeerd geen last van de muggen.

Gr Adrie

• Marion

Hallo Adrie,

Ben je ooit op Koh Samet en Koh Chang geweest en zou je alleen voor Koh Chang kiezen omdat het groter is of heeft het echt veel meer voordelen.

Wij vliegen namelijk weer terug vanaf Bangkok en dan is de transfer Koh Samet net iets aangenamer. Kortere boot- en bustransfer.

Ik hoor graag van je

alvast bedankt

• Adrie

Hallo Marion

Ik ben op alle twee de eilanden geweest en wanneer je graag 6 dagen de hele dag aan het strand wilt liggen maakt het zoveel niet uit.

Op Ko Chang huur je voor 130 bath per dag een scooter en kun je nog leuk een beetje rond toeren.

Mvg Adrie