wat een luxe vraag .... :-)

• Michael

Dag allemaal,

begin mei willen we (na een weekje BKK en CM) nog een dag of 5 (excl. reistijd) heerlijk genieten op een eiland. Ook al zijn we niet het type om de héle dag op het strand te liggen, toch verlangen we dan wel graag naar sprookjesachtige zandstranden, tropische bossen en wel een béétje levendigheid in de buurt, maar niet al te veel toerisme en bouwputten. Na wat rondgesurft en gelezen te hebben weet ik het gewoon niet meer ….. Ko Samet of Ko Chang òf Ko Samui, Ko Pha-Ngan of Ko Tao ? En welke van die eilanden dan ? Of heb ik een paradijsje over het hoofd gezien ?

Vraag - ook gezien het te verwachten weer (begin mei) : wat zijn de voors-en-tegens van bovenstaande eilanden ? Wat bevelen jullie uit eigen ervaring aan ? Tips/suggesties, ook voor accommodatie (of wat moeten we juist níet doen) ?

Alvast ontzettend bedankt !

• birdie

rond die tijd zit je goed op koh samui . ik zou dan naar een beetje rustiger beach gaan zo als Maenam . voor stevige stappers is er Chaweng of Lamai beach met een overvloed aan nachtleven.

• Hel

Als je zoekt naar mooie, rustige stranden dan zou ik zeker naar Koh Tao gaan, er zijn geweldige plekken en als je een gafe plek zoekt wilt dan is Koh Tao Cabana misschien wel leuk (ben er 2 maanden geleden geweest). Vanuit de kust van Koh Tao kun je ook snorkelen, supergaaf !

• Greetje

Koh Tao is zeker een aanrader. Mooie stranden, toeristisch maar toch rustig. Lekker een scooter huren. Geen grote discotheken, maar relaxte strandtenten, waar af en toe een feestje is, verder chill.