de plaats Krabi

• Dorothai

hallo

Ieder jaar ga ik naar Thailand maar ben nog nooit in het Zuiden geweest. Wie kan mij wat vertellen over de plaats Krabi. Is het te vergelijken met Jomtien of Hua Hin of is het totaal anders. Is er een leuk centrum en zit je toch dicht bij het strand? En welk hotel/guesthouse is aan te raden (tot ongeveer 30 euro p.n.)

Alvast bedankt.

• birdie

De plaats Krabi zelf heeft niet zo heel veel te bieden . Wat wel leuk is is om een bootje bij de pier te pakken naar het schiereilandje . dat duurt ongeveer een uur , en daar vind je een hele mooie natuur met mooie stranden . Sun set beach is een aanrader . veel plezier

• longneck

Zou eerder Ao pra nang aanbevelen en daar hotelletje zoeken. Van daar uit dag tochtje naar Krabi (dacht iets van 30 of 50 baht) of een van de eilanden. Omgeving verkennen met scootertje richting Nopparat Beach, of Gastropods Fossil. Eilanden zijn ook mooi; Chicken island, Hong island of voor de feestneuzen phi phi.

Ao pra Nang lijkt een beetje op Hua Hin. beide plaatsen zijn wel erg toeristisch ingesteld maar als je een beetje van de gebaande wegen afwijkt zie je veel moois. Strand en vooral zonsondergangen zijn veel mooier dan in Hua Hin. Weinig last van kwallen in tegenstelling tot Hua Hin. Krabi town is leuk om wat te shoppen of boottochtje 's avonds maken.

• jonathan

Krabi is gewoon veel authentieker dan Ao Nang. Dus je moet zelf maar weten wat je liefst hebt. Wij zijn bijna een week in krabi blijven plakken omdat we daar toch nog het echte thailand konden proeven. Hebben daar 3 dagen een scootertje gehuurd en ons fantastisch geamuseerd. Prachtige nationale parken met warmwaterbronnen enzo….. Ook de night market vonden wij super, vooral om te eten dan……

En wil je naar het strand, dan zit je direct in ao nang met het openbaar vervoer. Qua eten en slapen is Ao Nang ook veel duurder.

Ik raad Krabi aan iedereen die naar Thailand gaat aan.

• amonree

Voor een Mooi en betaalbaar hotel in Ao Nang, kun je misschien deze proberen…

http://www.sabaimansion.com/index.htm

Echt een aanrader!

Groetjes,

• longneck

Yep is mooi hotel. Onder leiding van nederlander. Dacht alleen dat ze de naam hotel verandert hebben.

In ao nang vindt je trouwens ook nog slaapplaats voor 350 baht,veel goedkoper zal je in krabi town niet vinden. Maar krabi town is wel authentieker da's waar.

• leen

Hey Logneck,

Mij lijkt dat je veel afweet van Thailand, vandaar mijn vraag. We gaan in juli naar Thailand (eerst rondtrekken centraal en beetje noordelijk) en dan vanuit Bangkok vijf-zes dagen nog een strandvakantie om wat uit te rusten. Maar naar Zuiden vliegen wordt wel duur (we reizen met twee kinderen), niet? Wat is volgens jou beste alternatief? Hua Hin is dichtbij maar op foto's zie ik zo veel hoogbouw. Maar misschien ken je wel een idyllische plek? Of Koh Samet? Lijkt me exotisch. Maar ken jij daar ook toevallig iets tofs (en betaalbaar?). En.. laatste vraag.. heb je een idee waar het beste weer is in juli? Hua Hin zou microklimaat hebben. Koh Samet ook?

Bye!

Leen

• jip

hai leen,

stuit net op je vraag. Ikzelf ga met vriend 2 weken naar zuidwesten van Thailand (Krabi, PhiPhi, Koh Jum, en evt andere laidback eilanden)

Mocht je naar het zuiden willen zijn er veel goedkope binnenlandse vluchten. Check www.airasia.com. Wij vliegen met 2 man Bangkok-krabi retour voor 175 euro. Das 90 pp en vind ik prima te doen gezien de tijd die je bespaart en met kinderen kan ik me helemaal voorstellen dat dit prettig is.

Echter, in juli is het monsoon in het zuidwesten van Thailand Meer regen dus maar prijzen accomodaties dalen als een tierelier..

Maar misschien toch in het noord-oosten blijven voor jou! Ook gezien de korte tijd die je nog hebt.

Eilanden in het noorden vd Golf v Thailand zoals Koh Samet zijn voor mij onbekend maar check:

http://tezza-thailandbeachesandislands.blogspot.com/2008/02/ko-samet.html

Of Koh chang, ook goed bereikbaar vanuit Bangkok zonder al veel tijd te verliezen!

http://tezza-thailandbeachesandislands.blogspot.com/2008/02/ko-chang.html

Zoals je zult zien is deze website meer gericht op backpackers maar er zitten ook tips/recensies tussen voor de wat luxere accomodaties

Andere optie is misschien Koh samui of Koh Tao wat meer in het zuiden ligt maar nog steeds in de Golf van Thailand in het westen dus geen regentijd. Langere reistijd maar wel prachtige eilanden: zowel toeristische plekken als ook, als je wat meer op ontdekkingstocht gaat ook veel prachtige rustige exotische plekken!

Op tezza's website kun je ook hier info vinden over deze eilanden.

Over Hua Hin ben ik niet echt te spreken, ervaar graag wat meer authentiek Thailand dan dat ik tussen hordes toeristen zit en idd lelijke hoogbouw..Kun je net zo goed naar Spanje gaan. (maar dat is mijn bescheiden mening)

Fijne vakantie en mocht je nog vragen hebben dan lees ik ze wel!