Welk eiland het best vertoeven in september

• Marieke

In september gaan mn vriend en ik voor 3 weken naar thailand. Onze vakantie willen we graag afsluiten met een dag of 5 op een van de eilanden. Omdat wij dus in het regenseizoen gaan zou ik graag willen weten waar je (hoogstwaarschijnlijk) het minst last zal hebben van de regenval en waar er niet teveel dicht is in sept.

Onze voorkeur gaat op dit moment nog uit naar koh chang, omdat dit nog niet zo toeristisch zou zijn als sommige zuidelijker eilanden en omdat er een aantal mooie eilandjes bij in de buurt zijn (ik weet alleen niet zeker of die ook te bezoeken zijn in sept. ivm laagseizoen daar).

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen, want het er al menig boek en site op nageslagen, maar ik kom er zelf op deze manier niet echt uit.

• birdie

ik denk dat je de meeste kans op goed weer hebt als je richting Andamaanse zee gaat . Dus naar Krabi of de Phi Phi eilanden , Phuket zou ook nog kunnen. Koh Chang is in volle ontwikkeling en begint al erg toeristisch te worden. veel plezier

• Marieke

Bedankt voor je antwoord :-)

Ja ik weet dat Koh Chang ook toeristischer begint te worden, maar nog niet zo sterk al phuket ofzo (als ik het goed begrijp).

Maar hoeveel regen kan ik dan ongeveer verwachten op Koh Chang en hoeveel activiteiten zijn er daar in sept beschikbaar?

En hoeveel beter is het dan in omg. Krabi/Phuket?

• birdie

ach je hebt daar ook mooie dagen . net als overal in thailand . ook in regentijd , maar de kans op mooi weer is op krabi groter in die tijd van het jaar, dan op koh chang

• ilse

Wij zijn vorig jaar in September op Phuket geweest, heel veel regen gehad,daarna door naar PhiPhi en daar was het weer heerlijk. In Koh Chang daaraantegen was mijn vriendin en die had super weer.

Ook wij gaan dit jaar o.a. richting koh Chang in oktober

Veel plezier !

• Lisa

Je kan altijd beter naar de eilanden aan de oost kust gaan die liggen beschutter dan juist de eilanden die hier boven genoemd worden zoals phuket en phi phi(die liggen west) Dus bijv. koh tao, koh phangan en koh samui. Wij zijn 2 jaar geleden in augustus geweest op koh phangan, koh samui, phi phi en phuket en hadden op alle eilanden mooi weer.