Ko Lanta

  • saarttje

    Hoi Joyce,

    Over een paar dagen vertrek ik richting Thailand voor 3 weken vakantie. Heb nog niet echt een plan maar Ko Lanta lijkt me wel wat. Maak me alleen een beetje zorgen om het weer in die regio. Regent het veel begin Sept? Alvast bedankt.

    Groetjes Saar

  • joyceed

    Vorig jaar hadden we in September het prachtigste weer,maar het kan idd ook best wel regenen,valt niet helemaal te voorspellen,tot nu toe op een paar depressietjes na heerlijk weer,maar vanaf sept iets meer kans op nattigheid,maar de temperatuur blijft aangenaam.

  • mariekeb

    Hoi Joyce,

    geweldig zo'n online wandelende ko lanta-encyclopedie! ik tap ook graag wat van jouw kennis :-)

    mijn vriend, dochtertje (bijna 2) en ik willen eind oktober/ begin november na BKK en ‘t noorden naar het zuiden van Thailand en Ko Lanta lijkt tot nu toe ’t meest geschikt. alleen wisselen de berichten over het weer in die periode en risico's mbt de overtocht nogal. wat zijn jouw ervaringen? en is het idd zo dat uitstapjes naar Ko Hai en Ko Muk te gevaarlijk zijn door de woeste zee? heb ik nu al paar keer gelezen. tot slot: wat denk jij: ist mogelijk om op de bonnefooi nr Klong Dao Beach te komen of beter reseveren? heel erg bedankt!

    marieke

  • Karlijn

    Hoi!

    Handig dit zeg :) Wij (27 en 29 jr.) zijn van plan om oud en nieuw op Koh Phi Phi door te brengen en voor die tijd een dag of drie (27-30 dec.) op Koh Lanta. Nu vind ik het lastig om concrete informatie te vinden. Het is me duidelijk dat het verstandig is om vooraf een accommodatie te boeken (in deze periode). Ik weet alleen niet waar we het beste kunnen zitten. Onze voorkeur: relatief rustig (geen massatourisme, waar wel leuke restaurantjes), goed bereikbaar, (zand)strand. Heb je tips voor een leuke plaats en accommodatie? Verder nog tips voor een leuke dagbesteding??

    Alvast heel erg bedankt!

    Groet Karlijn

  • joyceed

    Hallo Marieke,

    Het weer in die periode is moeilijk te voorspellen,hou er rekening mee dat je wel wat regen krijgt,maar het kan ook het mooiste weer v/d wereld zijn.

    De boot vanaf Phi Phi naar Lanta vaarde dit seizoen dagelijks en ik verwacht dat de bootservice vanuit Krabi weer in okt begint,normaal gesproken vertrekt die om een uur of half 10,denk ook weer dit jaar,maar weet ik nog niet zeker,maar ons eiland is ook vanuit Krabi en Trang per minibus te bereiken die gaan de hele dag door elk uur tot geloof ik een uur of 6,we zijn nl verbonden met het vaste land door 2 autoferries.

    Normaal gesproken om die tijd niet echt ruwe zee meer,no worry's.

    Voor Ko Muk en Ko Ngai,daar kun je heen via Lanta Old Town,wat aan de andere kant v?h eiland ligt en daar is de zee zelden ruw en kan gewoon het hele jaar bevaren worden,kijk eens op www.lantalongtail.com die doen hele leuke longtailtours en bij hun kun je ook transfer naar diee eilanden regelen,want er is vanaf Lanta geen reguliere bootservice die kant opp.

    En om deze tijd v/h jaar totaal geen probleem om op de bonnnefooi te komen,plek zat,het is vanaf half dec t/m jan noodzakelijk om van te voren bookingen te maken.

    Heb je nog meer vvragen,dan hoor ik het graag.

    By the way,sorry dat ik wat laat reageerde,maar waren er even tussenuit,ben nu weer dagelijks on-line.

    Groetjes Joyce

  • joyceed

    Hallo Karlijn,

    Ja,deze periode is echt aan te raden om vooraf te boeken,rond kerst en oud en nieuw zitten de meeste resorts helemaal vol.

    Een leuk strand is Long Beach,wij zitten zelf ook in deze buurt,ligt centraal en genoeg restaurantjes en barretjes,anders is Kantiang helemaal in het zuiden ook heel erg leuk,maar ligt behoorlijk afgelegen als je brommer wilt rijden,bamboobay is echt paradijslijk,maar echt afgelegen dus met een paar resortjes en een paar restaurantjes en te bereiken via een dirtroad.

    Tips voor accomodatie weet ik niet,want weet niet wat jullie daarmee willen wat jullie daarvoor ongeveer voor willen uitgeven,de meeste resorts vragen deze periode de hoofdprijs,wij blijven gewoon het hele jaar door 600 baht.

    Leuke uitjes zijn ,absoluut met de brommer het eiland over,een longtailtour doen,kijk eens op www.lantalongtail.com,een echte aanrader,of olifant rijden,snorkeltrips of duiken,thaise kookcursus.

    Zijn er nog meer vragen??laat me het weten.

    Groetjes Joyce

  • mariekeb

    Ha Joyce,

    Heel erg bedankt voor je reactie. Daar kunnen we zeker wat mee Ik denk dat we ons dan idd richten op laatste 1,5/ 2 weken Krabi (Railay) & Ko Lanta. Klinkt alsof we ons daar prima gaan vermaken. Heb jij zelf een hotel daar of doe je er iets anders?

    Het lijkt erop dat Klong Dao idd het beste strand is met een kleintje, weet jij of je daar ook wat minder toeristische plekken hebt? of andere stranden waar je ook goed kunt zwemmen in de zee? En nog tips voor fijne relaxte resorts? we hoeven niet superdeluxe en een mix van mensen vinden we erg fijn, niet typisch ‘familie’ :-).

    Wederom dank!

    marieke

  • joyceed

    Hallo Mariekeb,

    Idd is klong dao heel geschikt met een kleintje,omdat het strand daar heel lang ondiep blijft,het is wel het meest ontwikkelde strand.

    Wij hebben een restaurant hier en een paar bungalowtjes in Pra Ae{red snapper} een paar minuutjes lopen van Long Beach,het 2de strand in Lanta,maar hier gaat de zee gelijk het diepe in,dus misschien met een kleintje niet verstandig.

    Kantiang en Bamboobay helemaal in het zuiden is fantastisch,maar je zit er dan wel afgelegen als je niet een brommer huurt,maar misschien vinden jullie dat juist wel fijn.

    Maar asl je het leuk vind om ook regelmatig naar het dorpje saladan{DE STAD} kun je beter op klong dao of long beach zitten,klong dao ben ik niet zo bekent met resorts,maar long beach kijk dan eens naar CASTAWAY of THAIHOUSEBEACHRESORT.ik heb even de webadressen niet,maar moet niet moeilijk te vinden zijn.

  • Karlijn

    Hoi Joyce,

    Bedankt voor je antwoord, super! We hebben inmiddels geboekt en zullen drie dagen op Koh Lanta blijven (27-30 dec). Toch nog een paar vragen:

    - Moet je zo'n trip (bijv. olifantrijden) ook vooraf boeken in het hoogseizoen?

    - Hoe kom je het makkelijkste van Koh Lanta naar Koh Phi Phi? Wij willen namelijk op 30 december van Ko Lanta naar Koh Phi Phi, maar ik kan niet echt goed vinden hoe we dit het beste kunnen regelen.

    - We hebben een vlucht geboekt naar Krabi en willen vanaf daar naar Koh Lanta. Moeten we vooraf een bootticket kopen? We komen 's middags aan met het vliegtuig. Is het dan nog mogelijk om op Koh Lanta te komen? Zo ja, wat is de beste/makkelijkste/snelste manier?

    Bedankt!!!

    Groet Karlijn

  • joyceed

    Hallo Karlijn,

    Voor de olifanten kun je gewoon hier op het eiland bij je hotel of een reisburootje {die zijn overal}een trip boeken,de leukste vind ik ide in combinatie met de waterval of de grotten.

    Van Lanta naar Phi Phi ,gewoon met de boot,boek een ticket via je hotel of een reisburootje de dag ervoor.

    De boot van Krabi naar Lanta gaat alleen s'ochtends,ik geloof zo rond half 10,maar weet het nog niet zeker voor dit jaar,want hij gaat weer in oktober,dus als je s'middags aankomt kun je niet meer met de boot,maar dr zijn 2 mogelijkheden of met de taxi direct van het vliegveld,dit kost zo'n 2500 baht of met de de airportbus naar Krabitown en vandaar met de minibus naar Lanta,die gaan elk uur en die kost op dit moment plus minus 350 baht pp,of je blijft lekker een nachtje over in Krabi en gaat de volgende ochtend met de boot.

    Groetjes Joyce