hulp bij keuze

  • b zegers

    hallo,

    ik hoop dat iemand advies voor me heeft.

    ik ga de eerste keer naar thailand.ik wil een aantal dagen bangkok doen, en vervolgens naar een eiland, ik kan alleen niet kiezen welke! ik zie door de bomen het bos niet meer.ik wil graag naar een eiland met mooie witte stranden en een heldere zee, een “bounty eiland” dus… er hoeft niet volle bak nachtleven te zijn, als er maar een aantal barretjes zijn om savonds een biertje te drinken.snorkelen vanaf het strand zou prettig zijn maar hoeft niet perse, ik kan ook wat snorkelexcursies doen.het liefst een eiland met een mooi binnenland voor eventuele junglewandelingen ed.

    In maleisie heb je bijv. op langkawi dat je overal aapjes en monitorlizards ziet, is dat op de thaise eilanden netzo?

    het is een hele waslijst geworden maar wie weet…

    alvast bedankt

  • birdie

    Ik raad je aan om de eerste keer een beetje gecultiveerd eiland te bezoeken zo als Koh Samui of Koh Phangan waar je alle mogelijkheden hebt om het je naar de zin te maken . Koh Samui heeft aan een kant het nachtleven op Chaweng beach , en aan de andere kant rustige plekken als Maenam of Ban Bang Po .Plek voor te snorkelen vind je overal .

  • maekong

    Ik weet niet hoe je gaat, maar als je met een rugzak gaat zorg dan dat je in bangkok in de buurt van kosan road zit en ga daar met andere reizigers praten de meeste gaan of komen van een eiland. Leg je oor gewoon te luister.

    Koop in thailand de lonely planet gids van de thaise eilanden dit helpt je bij je keus keus.

    Ik ben zelf vaak op ko samui geweest en inderdaad chaweng is erg leuk en het nachtleven daar is voor mij prima. Ook op ko samui kom je in het nachtleven en de diverse barren en restaurants mensen tegen die van andere eilanden komen of gaan en dus genoeg info hebben.

    Ik zit zelf graag bij OP bungalow op chaweng, is op internet terug te vinden onder dezelfde naam.

    greeetz and have fun

    Ton