strandverblijf in juli , niet te ver van Bangkok

  • leen

    Hey,

    Ik merk dat op dit prikbord echte Thai-kenners zitten. Vandaar mijn vraagje.

    In juli gaan we met vieren (oa twee kinderen) eerst tien dagen rondtrekken in Thailand en dan gedurende vijf-zes dagen uitrusten op strand. We houden niet van hoogbouw en disco's en massatoerisme. Om vanuit Bangkok nog een vlucht te nemen naar het zuiden, is te duur. Blijven dus over: Hua Hin, Koh Samet en Koh Chang.

    1. Hua Hin- hoe is het weer daar in juli? (blijkt een microklimaat te hebben). Maar niet te toeristisch. ik zie op foto's veel hoogbouw. Kent iemand een leuke plek daar?

    2. Koh Samet lijkt me zeer idyllisch. Hoe is het weer daar dan? Is zonde om ganse dag in regen te zitten (Een vriendin van me was in Indonesië in juli 08 en zaten drie dagen lang op bountyeiland in volle regen, de ganse dag ;-()). Kent iemand leuke plek daar?

    3. Koh Chang is al wat verder. Ik las in lonely planet van malaria daar? Hoe is traject van Bangkok tot Koh Chang? Ik las ook dat veel excursies niet doorgaan in juli en augustus (dus toch vanwege de regen?).

    Is iemand al in die streken geweest in juli?

    Zou blij zijn met een reactie!

    Groetjes vanuit koude Belgie!

    Leen

  • neele01

    Op Samet en Chang ben ik nooit geweest maar ik zou absoluut niet naar Hua Hin gaan.

    Hoogbouw, disco's en massatoerisme, alle ingredienten waar jij niet van houdt zijn daar aanwezig.

    Ik logeer er wel eens op weg naar het zuiden maar wil er zo snel mogelijk weer weg.

  • dreuning

    Te duur????, voor 1400bath ben je vanaf bangkok internatioaal 4de etage met air asia in phuket en dan nog 1,5 uur naar phiphi enzenzenz

  • birdie

    Als je een beetje in de buurt wil blijven van Bangkok zou ik naar Koh Samet gaan . Het weer is goed in die periode . Er kan af en toe een buitje vallen maar dat is soms alleen maar lekker om af te koelen . Het is zeer geschikt om met kinderen naar toe te reizen want er is voor kinderen genoeg te beleven . Je kan je daar een rustige beach uitzoeken , en als je wil kun je er in de avond gezellig vertier vinden , In ieder geval veel plezier

  • rene

    combineer Jomtien met uitstapjes voor de kinderen naar Underwaterworld, pattaya zwempark, million yearsstone park, nong noch en voor de vrouw shoppen met 2 a 3 dagen white sand beach op samet voor het mooie strand, en het dichste bij

  • Peter

    Hallo,Zit niet in over het weer in Hua Hin, want daar moet je echt niet zijn,stranden en omgeveving zijn niet wat je van Thailand wilt zien…

    Veel Plezier

  • g vd belt

    ben in alle locaties geweest,ben elk kaar +/- 3 mnd in thai,

    hua inn heeft inderdaad erg veel toerisme, samet is een erg leuk eiland waar je een bromfiets moet huren om de mooie plekken te bezoeken,echt de moeite waard,chang heeft veel last van muggen,juli is het regen seizoen dus je moet geluk hebben,warm is het er dan wel. heb je vragen, mail me gerust,kan eventueel het tel nr geven van een thaise werkneemster van ons in thailand, veel plezier.

  • siem

    Vliegen te duur??, met Airasia vlieg je voor ongeveer 35.- euro pp naar Phuket, via internet vooruit boeken scheelt zeker geld, maar ik kan uiteraard niet over jouw portemonee beslissen.

    Als je naar Phuket gaat is Nai Yang beach met kinderen zeer aan te raden, lekkere rustige zee en geen masssatoerisme.

    Je kan ook met de trein van Bangkok naar Bankrut (onder Hua Hin) stuk minder toeristisch en lekker relaxt strand, (is zo'n 4 uur met de trein)

    veel plezier