advies van Thailand experts!

  • rian van stiphout

    Hallo allemaal!

    Ik heb een vraag…. mijn vriendin en ik willen in augustus 2 weken naar een van de thaise eilanden (nooit geweest). Heb natuurlijk al flink zitten googlen en ook de lonely planet ligt op tafel. Maar niets is zo goed als advies van mensen die er ervaring hebben natuurlijk!

    Wij zijn op zoek naar een eigen hutje op een prachtig strand, nou die kan ik wel vinden, maar ervaringen zijn welkom! Behalve een prachtig strand willen we ook graag een keer kunnen dansen en winkelen. Het hoeft niet vreselijk druk te zijn, maar een leuke bar of disco (die ook graag gay-vriendelijk is…) zou leuk zijn!

    daarnaast willen we absoluut niet geconfronteerd worden met vieze oude mannen die op zoek zijn naar hele jonge meisjes…

    Dus kort samengevat: mooi strand - leuke winkeltjes - lekker dansen en drinken.

    wie heeft advies??? zit nu een beetje te kijken naar Ko Samui en Ko Pha Ngan, maar misschien zijn er nog hele andere plaatsen de moeite waard. Ik hoor het heel graag! hartstikke bedankt vast, groeten Rian

  • jaakroejaakhen

    Ik kan je koh samui aanraden

    chaweng garden beach resort (relatief goedkoop en heeft hutjes aan het strand maar ook hotelkamers aan het strand rond 800 baht) ligt in het plaatsje chaweng

    chaweng is zeker niet mooi maar heeft wel een leuk uitgaansleven

    Voor meer rust kun je ook naar het plaatsje lamai en dan naar chaweng om uit te gaan.

  • birdie

    Koh Samui is erg leuk , zeker als je de eerste keer gaat . Maenam beach heeft mijn voorkeur .

  • neele01

    Samjui en met name Maenam beach waren een jaar of tien geleden nog zo als Phagnan nu is.

    Ik was afgelopen jaar een paar dagen op Samui en waande me in Torremolinos.

    Uitgaan kan je er zeker. En ook naar de Mc Donalds als je wilt.

    Het is er druk en vol.

    Mae Nam dat tien jaar geleden het stukje ongerept Samui was is nu de plek waar de grote boten naar Phagnan en Tao vertrekken.

    Het hele strand is volgebouwd.

    De weg die er langs loopt is een snelweg.

    Voor mij niet meer.

    Ik zou op de bonnefooi naar Samui gaan en als je het daar niet leuk vind de boot naar Phagnan nemen.

    Daar kom je in een andere wereld vond ik.

  • saskia

    Helemaal mee eens, Ko Samui is druk en vol Pha Ngan is nog niet zo volgebouwd. Ook kun je daar kiezen tussen drukkere en hele rustige stranden. Hoe verder naar het noorden, hoe rustiger de stranden (Thong naai pan), maar ook voldoende barretjes en winkeltjes op het eiland (bijv bij Haad Rin).

    Ko Tao is ook nog de moeite waard.

    Ervaring met andere eilanden heb ik niet. Wil dit jaar richting Ko Lanta gaan en kust bij Krabi bekijken.

  • marion

    Zijn afgelopen Sept op Koh Samui geweest, hadden de eerste 4 dagen daar geboekt op Chaweng beach, wat een vreselijke drukke bende daar! Enne inderdaad oude mannen op zoek naar… wel een scootertje gehuurd en daarmee kom je wel op de leukste plekken! Daarna boot naar Koh Phangnan, n andere wereld! ook daar weer n scooter gehuurd en alle stranden gezien.. resort was heerlijk iets met bounty erin, had 2 dagen geboekt maar zijn er n week blijven plakken. Je kunt heel veel op de bonnefooi doen, had wel vanaf hier veel resorts bekeken en opgeschreven, zodat je niet al teveel research ter plekke hoeft te doen. En om de paar meter zit er bijna een internetkantoortje. Veel succes, wij hebben er een prachtige tijd gehad en gaan in September weer!

  • zoef

    hoi marion,

    wij gaan ook in september naar koh pag gnan.mag ik vragen hoe dat resort heet waar je bent geweest??

    groetjes zoef

  • Birdie

    Je kan ook Krabi proberen . Voor de eerste keer is dat erg leuk . Het is wel iets prijziger .