info over Koh Lanta

  • costadorada

    Ik ben voornemens om naar lanta te gaan in augustus en ik heb een paar vraagjes 

    1. Hoe is het weer daar dan?

    2. Heb je een tip om onder de 1000 baht dicht bij het strand te overnachten?

    3. Hoe is het uitgaansleven?

    5. Wat zijn leuke uitstapjes vanuit lanta?

    6. Gaan alle ferries in augustus?

    7. Is koh phi phi leuk

    8. Zijn er ook onbewoonde eilandjes in de buurt waar je naar toe kan?

    9. Waar kan je lekker eten?

    10. Welke vliegmaatschappij vliegt het goedkoopst naar krabi

  • takkatong

    1. Het weer is in augustus meestal wel redelijk ok,je kan af en toe een regenbui verwachten,maar die duren meestal niet zo heel lang.

    Maar het blijft natuurlijk moeilijk te voorspellen,we hadden dit jaar al in maart en april behoorlijk wat regen en dat is normaal de droogste periode hier.

    Op dit moment is het heerlijk weer.

    2. Bij ons kun je voor 500 baht per dag overnachten,deze prijs hanteren we het hele jaar door.

    Ons website adres is www.redsnapper-lanta.com maar we moeten de site in deze periode gaan aanpassen,want niet alles klopt meer helemaal,dus als je

    daar over vragen hebt,hoor ik het gaarne

    Andere opties www.papillon-kohlanta.com hier zit een lekker klein zwembadje bij

    www.lantacastaway.com maar ben er niet helemaal zeker van of ze tegen die tijd open zijn,want er zijn wel een aantal bedrijven

    gesloten in die periode

    thaibeachhouseresort maar daar heb ik op dit moment even geen webadres van

    Maar het is ook heel goed te doen op de bonnefooi want echt druk is het niet rond deze tijd en veel resorts hebben leuke aanbiedingen

    3. Lanta is niet echt een party eiland,maar er zijn wel een aantal barretjes en restaurantjes geopend gedurende het laagseizoen,maar het zal niet wild zijn.

    4. www.lantalongtail.com voor hele leuke longtail tours,gaan ergens in augustus weer open,als je geintereseerd bent in duiken laat het me even weten

    dan mail ik wat adressen van duikscholen die in het laagseizoen actief zijn

    Op de brommer lekker rrondtouren naar old town of de waterval of de grotten of naar de diverse strandjes.

    Eeen tour naar Ko Rok is ook heel erg leuk om te snorkelen en op het eilandje zelf naar de monitorlizards die enoorm zijn kijken.

    5. Nee,niet alle ferries gaan in augustus.

    Je kan vanuit Phuket naar Phi Phi en vanuit Phi Phi naar Krabi en andersom,maar naar Ko Lanta moet je de minibus vanuit Krabi of Trang nemen.

    Ons eiland is met 2 autferries verbonden met het vaste land.

    6. Phi Phi is een mooi eiland en rond die periode zeker levendiger dan hier,maar het is niet mijn favoriet,maar smaken verschillen.

    7. onbewoonde eilandjes kun je met www.lantalongtail.com doen is erg leuk,evt naar de aapjes in de mongroven en diverse onbewoonde eilandjes,dit is de

    eastern island tour

    8. Bij ons kun je heerlijk eten als je geen zin in thais eten hebt en anders is Thai Orchid op dit moment mijn grote favoriet,langs de weg bij Klong Dao Beach,

    of anders Lanta Seafood in ons dorp Saladan een restaurant op palen in het water,ook in Saladan the Corner Bar erg lekker,ook evt voor sushi,maar in

    deze periode wel even van te voren bestellen,voor overdag Khao Yai restaurant met schitterend uitzicht,vooral de spicytuna met wonton een aanrader.

    9. Airasia