HELP!!!!

  • elisabeth

    Wij willen dolgraag naar een van de eilanden, maar zien door de bomen het bos niet meer. Wie kan ons helpen met een goed advies. We zoeken een niet al te toeristisch eiland met schone stranden en houden enorm van thais eten. Als iemand ons een goede suggestie kan doen GRAAG! Eventueel ook advies betreffende de reis erheen. Hierbij alvast onze dank en ik hoop dat wij dmv jullie advies eindelijk een keus kunnen maken.

    vriendelijke groet

  • Birdie

    Ga gewoon naar Koh Samui , dat is weliswaar redelijk toeristisch maar het is een ideale uitvalsbasis . Van af Koh Samui ben je namelijk in een wip met de boot op Koh Phangan of Koh Tao ( geweldig voor duikers ) . Je kan van af Bangkok vliegen naar Koh Samui in een uurtje . Wat ik zelf het leukste vind is met de nachttrein naar Surathani gaan en dan met de ferry naar Koh Samui . In ieder geval veel plezier

  • elisabeth

    Dank je wel Birdie, heb je ook nog een tip wat betreft het boeken van tickets??

  • Bob

    Ko Mak, dit ligt één eiland verder dan Ko Chang en is heel rustig met mooie stranden met rustig water etc etc. Geen bussen touroperators, ook geen hordes rugzaktoeristen maar hoofdzakelijk rustige bezoekers (veel jonge stellen/ jonge gezinnen) die hier ook voor hun rust en privacy komen, goed boek, beetje duiken, relaxen). In afgelopen januari, hoogseizoen, hadden wij dikwijls een strand bijna voor ons zelf!

    Bangkok Airways vliegt met een ATR72 in een uur naar Trat, (met de bus duurt het iets meer dan 5 uur ) en daar kun je op de boot stappen.

  • erna

    Heb je ook nog een leuk adres om te verblijven? En wat is de prijs ong. Alvast bedankt.

    Misschien heeft er iemand ook nog een leuk onderkomen op Ko Chang.

  • Bob

    Mijn vriendin en ik hebben afgelopen januari op Ko Mak in het Ao Kao resort gelogeerd, als ik mij goed herinner was ik iets meer dan 1000 baht kwijt. Wij vonden het voor januari (hoogseizoen) erg rustig. Het bijbehorende strand leek wel verlaten (was het niet maar er waren gewoon heel weinig mensen). Het had een enorm groot Bounty-reclame gehalte.

    Duiken deden we bij Ploy Divers en het ging er ongelooflijk rustig aan toe. Compleet anders dan een vreselijke ‘duikfabriek’ als Koh Tao. Het is geen duikbestemming om grote dieren te zien maar des te meer voor kleine en kleurige onderwaterflora en fauna.

    Afgelopen twee weken was ik (in mijn eentje) naar Ko Phi Phi om te duiken en het was daar aanzienlijk drukker, en duurder. Ik kan alleen maar gissen hoe het daar in januari zal zijn.